Wywiad

Wywiad z twórcami kolejnego polskiego projektu MMO – Edengrad

edengrad

Przedstawiamy wam krótką rozmowę z zespołem Huckleberry Games, który odpowiada za nadchodzące survival MMORPG Edengrad. Szykuje się kolejna ciekawa polska produkcja.

POLSKIE GRY WIDEO: Powiedzcie kilka słów o waszej firmie. Jak powstaliście? Z ilu osób obecnie składa się wasz zespół?

HUCKLEBERRY GAMES: Huckleberry Games powstało tak naprawdę z projektu hobbistycznego rozpoczętego w 2014 roku. Na początku Edengrad był tworzony po godzinach przez trzy osoby. W pewnym momencie stwierdziliśmy, że przy projekcie na taką skalę nie uda się go dociągnąć do końca bez większego teamu oraz środków. Po prawie roku starań udało nam się pozyskać inwestora i założyć biuro w Poznaniu. Aktualnie nad Edengradem pracuje szesnaście osób.

PGW: Jak narodził się pomysł na Edengrad? Czy możecie podać swoje główne inspiracje zarówno w zakresie mechaniki rozgrywki (jakieś istniejące już na rynku gry), jak i samej estetyki (filmy, komiksy)?

HG: Na początku narodził się pomysł na główny „core gameplayu”, czyli danie graczom możliwość wpływania na świat, np.: tworzenia miast, karczowania lasów itp. Inspiracją były w tamtym czasie głównie Eve Online oraz Wurm Online (Rust jeszcze wtedy nie było). Później nadszedł moment, aby określić realia świata, w którym taki rodzaj gry by zadziałał, i ów świat nie jest uniwersum fantasy. Pomysły były dwa: albo świat postapokaliptyczny, albo Ameryka przed kolonizacją. Ostatecznie wybraliśmy ten pierwszy. Jeżeli chodzi o estetykę gry, to inspirowaliśmy się oczywiście Falloutem, Mad Maxem, ale i również kinem SF.

edengrad

PGW: Jakie elementy wyróżniają Edengrad na tle innych produkcji MMO/survival.

HG: Wydaje mi się, że przede wszystkim fabuła, świat, rozbudowany rozwój postaci, który – moim skromnym zdaniem – mógłby zawstydzić niejednego współczesnego RPG-a. Oprócz tego coś, czego mi najbardziej brakuje w dzisiejszych grach survival czyli questy od NPC.

PGW: Rozumiemy, że gra jest obecnie na bardzo wczesnym etapie, jeśli chodzi o wersję konsumencką. Czy możecie opowiedzieć szerzej o głównych systemach gry, które zamierzacie zamieścić w produkcie końcowym? Inaczej mówiąc, co ma przyciągnąć graczy do Edengradu?

HG: W wersji EA (early access – przyp. red.) pojawi się bardzo dużo podstaw mechanik, które są głównymi elementami Edengradu. Po premierze będziemy po prostu rozbudowywać te elementy oraz słuchać głosu fanów, aby stamtąd czerpać inspirację do nowych aktualizacji.

Edengrad to gra survival MMORPG. Początkowo do codziennych obowiązków gracza należy zbieranie drewna na opał, budowanie szałasów, polowanie na mniejszą zwierzynę, a także dbanie o poziom nawodnienia organizmu. Etap ten kończy się wraz ze znalezieniem towarzyszy podróży i sformalizowaniem tej znajomości – założeniem organizacji. Tworzenie mikrospołeczności daje wszystkim członkom korzyści niedostępne dla pojedynczego gracza. Wśród tych atutów jest unikalna dla naszego modelu rozgrywki możliwość założenia własnej osady, która służy nie tylko za miejsce spotkań czy centrum handlu, lecz jest również fortyfikacją strategicznego obiektu na mapie.

Wszystkie opcje związane z rozwojem miast, organizacji, a także postaci kreowanych przez graczy są okraszone bogatą fabułą oraz questami, których na próżno szukać w innych produkcjach gatunku survival. Nieliniowa rozgrywka i dynamiczny rozwój akcji wciągną każdego gracza w świat Edengradu na długie miesiące.

edengrad

PGW: Z opisu dostępnego na stronie wnioskuję, że gra będzie z założenia bardzo otwarta i w dużej mierze kontrolowana przez graczy. Czy możecie opowiedzieć dokładniej, jak duża będzie swoboda gracza w świecie Edengrad? Czy możemy spodziewać się nieograniczonego systemu player killing, żywej ekonomii kontrolowanej przez graczy (w stylu Eve Online) i realnego wpływu na kształt świata pokroju niewydanego Everquest Next?

HG: System ekonomiczny zbliżony do Eve Online to jeden z głównych celów przyświecających nam przy budowaniu Edengradu. Zostanie on jednak odblokowany dopiero w jednej z pierwszych aktualizacji do gry. Co do PvP, to jest on dozwolony praktycznie wszędzie prócz pierwszych lokacji. Dodatkowo w niedalekiej przyszłości planujemy wprowadzenie systemu rankingu i związanych z nim nagród PvP, jednak na razie nie chcemy mówić o tym za wiele. Najważniejszym aspektem PvP, nad którym pracujemy od wielu miesięcy, są wojny pomiędzy organizacjami, łupienie i zdobywanie miast.

edengrad

PGW: Jednym z głównych problemów, z jakim borykają się gry MMO, jest deficyt zawartości end-game. W jaki sposób zamierzacie zmierzyć się w Edengardzie z tym powszechnym problemem?

HG: Klasyczny end-game znany z innych gier MMORPG zaczyna się w Edengradzie już na samym początku (tak naprawdę po pięciu minutach zabawy, możemy pominąć i olać wszystkie questy). To co my w Edengradzie nazywamy end-game to pozycja burmistrza czyli zarządzanie swoją społecznością, toczenie wojen, obrona miasta itp. Staramy się zaprojektować grę w taki sposób, aby przedmioty i materiały zdobywane na początku nie traciły na użyteczności i były przydatne w ciągu całej rozgrywki.

Więcej o Edengradzie możecie przeczytać na stronie projektu, w mediach społecznościowych, a także w serwisie Steam.

Gra wchodzi do wczesnego dostępu już 4 kwietnia! Będziemy Was informować na bieżąco o kolejnych postępach w produkcji.

Więcej w Wywiad
survive in the darkness
Survival MMO tworzony przez jednego Polaka!

Na co dzień programista i zapalony gracz takich tytułów jak Rust czy DayZ. Samodzielnie przygotowuje grę od ponad roku. Większości...

Zamknij