Historia Polskich Gier

Historia Polskich Gier #35 – Skoki narciarskie

skoki narciarskie

Ten dzień musiał nadejść. W końcu musieliśmy wspomnieć o grach, w które wielu z nas zagrywało się na lekcjach informatyki. A że sezon narciarski tuż,tuż… Czas na skoki narciarskie!

Pamiętacie, jak wszyscy zagrywaliśmy się w arcyproste Deluxe Ski Jump? Jussi Koskela, projektant gry, z całą pewnością nie spodziewał się, że w jego prosty symulator będą się zagrywały tabuny dzieciaków w Polsce. Oczywiście, to nie byłoby możliwe, gdyby nie Adam Małysz i jego doskonałe wyniki, które sprawiły, że nad Wisłą zapanowała prawdziwa małyszomania.

Polski Orzeł

Temu zjawisku próbowali sprostać polscy twórcy. Co prawda nigdy nie mieliśmy na koncie wielkich tytułów sportowych jak FIFA czy NBA, ale dość sprawie polscy programiści radzili sobie z symulatorami żużla czy piłkarskimi menagerami. Dlatego też, gdy Orzeł z Wisły odnosił największe sukcesy, a polscy gracze sięgali po grę Koskeli oraz niemieckie symulatory, do akcji wkroczył Kamil Mętrak ze studia L’Art i tak powstały Skoki narciarskie 2003: Polski orzeł. Warto dodać, że wyczyny skoczków komentowali Dariusz Szpakowski i Włodzimierz Szaranowicz.

Produkcja przyniosła ze sobą również kilka zmian w stosunku do poprzednich gier, do których dostęp mieli polscy gracze. Przede wszystkim mieliśmy tam licencjonowanego Adama Małysza. A z technicznych nowinek… Skoki narciarskie 2003: Polski orzeł były prawie jak GTA III, gdyż bazowały na tym samym silniku RenderWare.

Ostatnie tchnienie

Kolejne lata przyniosły następne odsłony gry, chociaż nie były one już takie popularne. Skoki Polakom nieco się opatrzyły, natomiast Skoki narciarskie próbowały podbić rynek niemiecki, na którym konkurowały ze swoim pierwowzorem.

Zmiany przyszły dopiero wraz z grą Skoki narciarskie 2006 od studia Metropolis. Tym razem zmieniono prawie wszystko, mechanikę, grafikę etc. Niestety, forma Adama Małysza była wtedy nieco gorsza, co spowodowało, że mimo sporej popularności gry, nie powstały kolejne części (poza mobilkami). Tak właśnie gry komputerowe stały się zależne od prawdziwego sportu również na polskim rynku.

Materiał przygotowała ekipa Masz 3 Życia.

 

 

Więcej w Historia Polskich Gier
fps city interactive
Historia Polskich Gier #34 – FPSy od City Interactive

Znacie powiedzenie, że najtrudniejszy jest zawsze pierwszy krok? W świecie gier często bywa tak samo. By dojść do perfekcji trzeba...

Zamknij