Historia Polskich Gier

Historia Polskich Gier#24 – Metropolis II!

Jak radziła sobie firma Metropolis po sukcesie Tajemnicy statuetki? Dlaczego po latach z łezką w oku wspominamy przygodówkę Książę i tchórz? Czy Gorky 17 to polskie Final Fantasy tactics? O tym dowiecie się w kolejnej odsłonie Historii Polskich Gier.

Specjalnie dla Was prezentujemy cykl filmów przedstawiających historię polskich gier wideo. Naszym celem jest nie tylko przedstawienie najważniejszych faktów z zakresu rozwoju polskiego game devu, ale również zwrócenie Waszej uwagi na charakterystyczne, wręcz kultowe tytuły. Oprócz tego w cyklu Historia Polskich Gier znajdziecie liczne ciekawostki, dzięki którym prawdziwa historia polskiego przemysłu gier wideo nie będzie miała przed Wami tajemnic.

Witajcie w Metropolis!

Tym razem chcemy Wam zaprezentować takie produkcje, jak Katharsis czy Książę i Tchórz. Pierwsza z nich to interesująca scrollowana strzelanka, w której przenosimy się w przyszłość i naszym zadaniem jest pomóc w kolonizacji jednej z planet. Waszej uwadze polecamy szczególnie animacje wybuchów, nawet dziś robią wrażenie.

Druga produkcja to prawdziwa perełka polskiego gamedevu, za którą odpowiedzialni są Adrian Chmielarz i Jacek Piekara, którego z pewnością znacie z jego powieści fantasy. Na szczególną pochwałę zasługują ręcznie malowane tła autorstwa Andrzeja Mitury oraz animacje Andrzeja Kukuły. Natomiast za klimatyczną muzykę odpowiada Karim Martusewicz. Jak widać to produkcja, obok której nie można przejść obojętnie.

Wspomnimy również o grze Reflux, trójwymiarowym RTSie, który stanowił kolejne podejście polskich twórców do gier w stylu Command & Conquer. Gra posiada jednak kilka unikatowych w skali światowej elementów, które w znaczący sposób zmieniają rozgrywkę.

Przypomnimy Wam również Gorky 17, jedną z najlepszych gier od studia Metropolis.

Zobaczcie sami!

Cykl przygotowała ekipa Masz 3 Życia.

Więcej w Historia Polskich Gier
Historia Polskich Gier#23 – Topware!

Jak wyglądały początki firmy Topware w Polsce? Czy Jack Orlando mógł podbić świat? I jak z mechanizmami klasycznych RTSów radził sobie...

Zamknij