Historia Polskich Gier

Historia Polskich Gier #32 – Starmageddon

Wchodzimy w kolejne rejony historii polskich gier. Tym razem przyjrzymy się jednej z najbardziej niedocenianych produkcji w polskim game devie. Przed Wami Starmageddon autorstwa Lemon Interactive.

Z pewnością wszyscy kojarzycie City Interactive, jednego z największych graczy rodzimego game devu. Przez lata City wyróżniało się sposobem produkcji oraz organizacją pracy, która w początkach istnienia firmy (2002 rok) była swoistym novum nad Wisłą. Jednak  tym razem zagłębiamy się nieco w historię tej firmy, a konkretnie jednego z jej elementów składowych. CI powstało z połączenia studia Tatanka i Lemon Interactive. Nim jednak fuzja zmieniła się w City Interactive przez krótki czas funkcjonowała jako Rocket Jump Development.  To właśnie pracownicy tej firmy odpowiedzialni są za stworzenie gry pt. Starmageddon. Pierwotnie w ekipie tworzącej grę znajdował się również Adrian Chmielarz, jednak w chwili wydania nie było go już w szeregach studia.

Project Earth

Co ciekawe, demo gry powstało w studiu We Open Eyes, które zwróciło się z nim do Marka Tymińskiego z Lemon Interactive. Ten dał projektowi szansę, choć nie obyło się bez zmiany tytułu w dystrybucji zagranicznej. Project Earth, bo tak nazywała się gra na zachodzie, rozgrywa się w przyszłości. To trójwymiarowy rts, który nawiązuje do Starcrafta czy serii Command and Conquer. Na szczególną uwagę zasługuje dwuwymiarowy, niezwykle prosty i intuicyjny interfejs, który do tej pory może uchodzić za modelowy w tego rodzaju produkcjach. Dodatkowo doskonale prezentuje się muzyka, która idealnie wpasowuje się w klimat produkcji. Niestety, mimo bardzo dobrej grywalności, gra nie odniosła wielkiego sukcesu. Mimo to jej potencjał pozwalał na stworzenie sequelu.

Kontynuacja

Nie wszystkie polskie gry doczekały się udanych kontynuacji. Niestety, produkcja od Lemon Interactive nie jest tutaj wyjątkiem. Starmageddon 2 okazał się być mało efektowną i przeciętną strzelanką, która spotkała się z chłodnym przyjęciem graczy. Jednocześnie stała się bodźcem, dzięki któremu projektanci wrócili do poprzedniej strategii tworzenia małych gier. Na większą produkcję musieliśmy jeszcze poczekać.

Materiał przygotowany przez ekipę Masz 3 Życia.

 

 

 

 

Więcej w Historia Polskich Gier
kangurek kao
Historia Polskich Gier #31 – Kangurek KAO

Wielu z nas zagrywało się w kultowe platformówki, takie jak chociażby seria Rayman. Polscy twórcy doskonale trafili w nasze gusta...

Zamknij