Historia Polskich Gier

Historia Polskich Gier #27 – Target i Pył

Jak rozwijał się polski rynek FPS-ów? Jak rodzimi programiści radzili sobie z grafiką 3D? Czy Mirosław Dymek mógł stworzyć nowego Quake’a? O tym dowiecie się w kolejnej części Historii Polskich Gier. Przed Wami Target i Pył!

Specjalnie dla Was prezentujemy cykl filmów przedstawiających historię polskich gier wideo. Naszym celem jest nie tylko przedstawienie najważniejszych faktów z zakresu rozwoju polskiego game devu, ale również zwrócenie Waszej uwagi na charakterystyczne, wręcz kultowe tytuły. Oprócz tego w cyklu Historia Polskich Gier znajdziecie liczne ciekawostki, dzięki którym prawdziwa historia polskiego przemysłu gier wideo nie będzie miała przed Wami tajemnic.

Pierwsze polskie FPSy na PC!

Tym razem zapraszamy do zapoznania się z polskimi początkami gier z gatunku first person shooter na komputery osobiste. W roku 1998 wyszły pierwsze dwie tego typu produkcjeTarget Pył. Za pierwszą z nich odpowiadał wspominany przez nas wielokrotnie Mirosław Dymek, który pod szyldem roboczego studia Deliric Games stworzył dość specyficzną grę. Prosta, chwilami archaiczna technologicznie (nawet jak na tamte czasy) produkcja zachwycała jednak oprawą muzyczną, za którą odpowiadali Maciej Pawłowski i Łukasz Targosz. Dodatkowo twórcy oferowali nam tryb multiplayer, który przyczynił się do popularności gry. Z kolei Pył, wydany przez firmę Optimus Nexus, to tytuł nieszablonowy, będący nie tylko futurystyczną strzelanką, ale przede wszystkim łączący wiele gatunków np. skradankę i elementy logiczne tożsame dla przygodówek. Stworzona przez studio IPeople produkcja oparta jest także na autorskim silniku Jarosława Świerczka o nazwie Chlast. Co ciekawe, być może niebawem powstanie remake tej produkcji.

Zobaczcie sami!

Cykl przygotowała ekipa Masz 3 Życia.

Więcej w Historia Polskich Gier
reah
Historia Polskich Gier#26 – Reah i Schizm

Jak radziło sobie LK Avalon po wydaniu A.D. 2044? Co w Reah robili aktorzy z rzeszowskich teatrów? O tym dowiecie...

Zamknij